Lord Of Ramadan

Tuesday, August 25, 2009

Naftahul Post Bil Bismillah..

Allahuma bariklana fi rejab wa syaaban wa balighuna RAMADHAN..

Alhamdulillah, syukur to Allah kerna masih pnjgkn umuq kita utk bertemu dgn RAMADHAN ALMUBARAK. Bulan berkat kena la buat byk2 ibadat n sunat/sunnah.hehe.

LORD OF RAMADAN


Kelebihan Ramadhan..

1) Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi.

2) Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi.

Sunat2 Puasa..

+ Makan sahur serta mentakhirkannya.
+ Segera berbuka, mulakan berbuka dgn makan kurma/tamar, paling kurang manisan. Baru ceria sikit, kerna MANIS itu membantu kita ceria.
+ 10 minit sblm bebuka tu, isikan dgn BERDOA kerna wktu sblm berbuka adalah antara waktu2 doa dimakbulkan.

Bersempena dgn ramadhan ni, nasheed for ramadhan. Alang2 terjumpa nasheed ttg ramadhan. Lagu ni Masha Allah, jarang dengar lagu mcm ni skrang ni. Lagu ni ada 4 language; english,turkish,german dan arabic. Kumpulan ni nama CoTu. Lirik masih belum dijumpai. Sapa ada shared2 la.hehe. Moga hidup kita terus diberkahi.Amin.

Nak see video tu, click READ MORE.hehe.



RAIHAN ft MAN BAI - HARAPAN RAMADHAN

1 comments:

AfarZ said...

Selamat Berpuasa.
Moga sentisa diBERKAHI oleh-Nya.
hehe.

+ emel : wanafar@yahoo.com