Bahana Merokok 2

Friday, May 29, 2009

Naftahul Post Bil Bismillah..

Ini adalah sambungan mengenai post Mari Merokok arituh..

The story begins like this....

Once upon a time..
Ana pi kedai Crem(sebelah rumah), ada something nak beli..Sampai kat sana ana cari la barang apa yang ana nak..Bila dah jumpak ana pi la kat cashier dia..Sedang ana nak bayar, tiba2 mai sorang laki ni(tak kenai pon)..Dia mai nak beli rokok..

Lelaki itu : Anneee..Mintak dunhill sekotak..Mau yang gambar budak kecik tau..
Ana pon pelik apsal dia pilih gambar budak..?
Cashier : Boleehhh...(dia pon pi ambik rokok tu..)
Ana pon tertunggu jgk la kedatangan rokok tu..5 second kemudian..
Cashier tu pun hulur kotak rokok.
Ana : Cittt...ingat ka apadia. Rupa2nyer depa pilih gambar apa kat kotak rokok tu..(cakap dalam hati..)

Gambar diatas bukan gambar lelaki didalam cerita ini.Gambar hiasan.


Cashier : Orang slalunya beli yg gambar kaki tu, hang ni plak beli gambar bayi..Awat.?
Lelaki itu : Aku lagi la geli tgk kaki tu..Gambar bayi ni tak la berapa takut sgt..hehe.

Ana tergaman mendengar jawapan lelaki itu..ingat ka nak bertobat, tgk2 siap boleh pilih gambar lagi. Macam nak beli makanan kat RFC je.

The end of my story..


GAMBAR ROKOK ZAMAN SEKARANG..AMACAM, TAKUT TAK..!







Ish3..terok btol la org malaysia ni..Ana yg tak hisap rokok pon geli tgk gambar rokok tu.Depa plak sampai ketagih sgt cacing tu..Tgk org singapore, depa mana boleh hisap rokok..Ana rasa dengan meletakkan gambar akibat merokok tu saja x cukup..Ana rasa lebih berkesan klau kerajaan letak harga Rm 100 sekotak..Tak pon Rm 100 sebatang..! Mesti berkesan punya...hehe.(setahu ana org kata singapore dh cuba cara diatas, dan hasil mmg berkesan)..

Malaysia bila nak buat plak..

Satu lagi, yg ni plak ana terjumpak masa dok carik gambar2 rokok. Ana terbaca salah komen sorang pengunjung blog tersebut.(blog itu terpaksa diblurkan, bg menjaga nama baik blog beliau.hehe.)

KLIK UTK PAPARAN LEBIH JELAS.!



2 comments:

AfarZ said...

Mansuhkan ROKOK!

Akuh ;] said...

gler ar.
wan bler nk STOP rokok nie.