Eppy Besday to diri sendiri..

Tuesday, September 26, 2006



26 September 2006,13 years old...
Hahhahahaha..Today is my besday...
X de hadiah ker ???
Semoga saya menjadi muslim yang soleh,
dipanjangkan umur dan diredhoi ALLAH...
TQ for sapa sapa yang wish tuu...
Tapi sebnarnya saya pun lupa hari ini besday saya...
muahaha

selamat berposa

Saturday, September 23, 2006

24 September 2006 / 1 Ramadhan 1427H

Berposalah kamu sebelum kamu diposakan
Sapa sapa yang rasa tahun lepas dia banyak ponteng
Tahun ni jgn ulangi

This Is My LAST Warning! tau pun takuts. muahaha.

Eppy Besday Aisyah & Ibah

Eppy Besday Aisyah & Ibah

Aisyah...
19 September,(umur x tau)
Smuga dipanjangkan umur dan
diberkati ALLAH


aisyah, MURTABAK sedap!

to Ebah...
19 September, 2 years old;
semoga menjadi muslimah yang muslehah plus solehah;
dan dipanjangkan umur oleh ALLAH;


Ebah, MAINAN best. nanti pakcik AFA beli

Eppy Besday Aqih

Eppy Besday Aqih



15 September 2006, 15 years old,
Selamat Hari Lahir Aqih,smuga dipanjangkan umur
dan diberkati ALLAH

Eppy Besday Ummi

Friday, September 22, 2006

Eppy Besday Ummi



9 Ogos 2006,51 years old
selmat hari lahir,Ummi smuga dipanjangkan umur dan
diberkati Allah senantiasa

Akdemi Al-Quran (AQ)

Wednesday, August 30, 2006

Pi Masjid Al-Mutaqin, Bandar Darul Aman, Kedah..Ada peserta2 AQ...Macam Abdullah Fahmi(JOHAN), Fathul Radzi(x tau betul ke x nama ni)..Ada lagi sorang tapi tak ingat dah nama dia..Yang ni lak buta mata tapi terang hati..Dah hafaz 30 juzuk..Ada dua orang, sorang nama Nabil..sorang lagi tak ingat nama dia...Tapi semua baca sedap beb...Lepas habis semua baca..Depa ada persembahan sket..Ada selawat, nasyid satu jer..Tapi sedap oooo...Sempat gak salam ngan dia..Siap sembang lagi, tangkap gambar banyak kali lak tu...Siap ambik no. telefon..Pas tu dia ajak pi rumah dia kat machang...pada 6 ke 7 x tau..Tapi yang tau bulan september..

100 % beb...

Wednesday, August 16, 2006

Dapat 100% dalam matapelajaran Aqidah dan Hadis....Boleh ler sebab tengok buku...Tapi, tengok buku pun susah gak..Ustaz Sayuti kata waktu pukul 11.00 jer setan ni kuat buat kacau dalam my class...Hehehehe...Tak tau betul ke tak..Tapi waktu tu ramai yang tiduq...Har..har..har..harun...

hepi birthday, ayah

Monday, July 31, 2006



30th julai 2006. 54 years old
selamat hari lahir, ayah
semoga panjang umur dan diberkati ALLAH

Eppy Burfday DeNz

Thursday, July 13, 2006

.. Chicken Little ..



Eppy besday to DeNz yang ke-17..
Semuga menjadi Hafiz yang berjaya..
Insha Allah..

Fifa World Cup 2006

Tuesday, July 11, 2006

.. Italy..


Italy's team captain Fabio Cannavaro holds the World Cup trophy after the final of the soccer World Cup between Italy and France in the Olympic Stadium
Italy's team captain Fabio Cannavaro holds the World Cup trophy after the final of the soccer World Cup between Italy and France in the Olympic Stadium in Berlin, Sunday, July 9, 2006. Italy defeated France 5-3 in a shootout after a 1-1 draw.

Yang paling rugi,sebab tak dapat tengok final...Bangun..bangun..Tengok jam pukul 5:09...Bukak TV...Tengok orang cium piala jer...Sedih..... :-(

Eppy Birthday Abang

Friday, July 07, 2006

.. Eppy Birtday Abang..



..Eppy Birthday Abang..
..Selamat menyambut ulang tahun yang ke-27..
..Moga dipanjangkan umur oleh ALLAh..

Eppy Birthday

Saturday, July 01, 2006



Eppy Birthday to Kakak...
1 January 2006..23rd birthday..
Moga dipanjangkan umur oleh Allah..

Beli ler...

Monday, June 26, 2006



Semalam baca buku syok gak...Tapi pening skit..sebab nama watak dia pelik-pelik skit..Nak baca pun pening ...tapi tak per janji syok..Citenyer gini...


Ryu-Watanabe berasa tidak dirahmati; dilahirkan di penjara dan membesar di rumah kebajikan. Sepanjang hidupnya tidak pernah tenteram lalu membawa diri ke Jepun. Dia menyertai satu kumpulan yakuza dan menjadi samurai yang mahir bermain pedang. Jenayah adalah gelanggang permainannya dan penamat permainan itu adalah maut.


Dalam kumpulan itu, dia jatuh cinta dengan Noriko. Kisah mereka dan kumpulan yakuza menjadi tarikan kepada Sabrina untuk mengetahui dengan lebih lanjut. Dia bersama Murni melancong ke Tokyo untuk mencari Ryu-Watanabe..Beli la kalau nak tau lebih lanjut..Heheheee...

Eratkan Ukhuwah

Saturday, May 20, 2006

Smile Always

We must smiles always.....
~ ~
* *
[___]

Collection lawak....

Friday, April 28, 2006

Buah mangga

Citenyer gini.....
Pada suatu hari ada seorang pembeli yang sedang tawar-menawar dengan seorang penjual buah mangga.

Pembeli : "Bang, berapa harga mangga sekilo?"
Peniaga : "RM7!"
Pembeli : "Amboi, mahal sangat... RM5 sudah la!?"
Peniaga : "Tak boleh dik, harganya dah cukup murah tu!"
Pembeli : "Kalau tak manis, macam mana bang?"
Peniaga : "Kalau tak manis, tak payah bayar!"
Pembeli : "Kalau macam tu, bagi saya yang tak manis 10 kilo!"
Peniaga : "#$%@%&%????...


---- sumbangan: Syafiq


Poster....

Cite nilak cenggini...
Linda sedang menampal kertas dinding (wallpaper) bergambar bunga-bunga di dinding biliknya. Setelah selesai dia memanggil ibunya untuk memberi komen mengenai hasil kerjanya itu.

Ibu : "Kertas dinding yang kau pasang ini cantik sekali, tapi mengapa di bahagian sana gambarnya agak menonjol seperti tidak rata.."

Linda : "Oh... baru saya ingat.. saya lupa menanggalkan jam dinding tadi!!

--- sumbangan: Sman

Pelik B. Ajaib

Thursday, March 16, 2006

10 March 2006
Cuti sakan ler kali ni sebab cuti sampai seminggu...Saya ingat saya x kena kudis buta...Tengok-tengok nampak ada dua bijik benda kat jari ingat hape...Rupa-rupanyer kudis buta...Takpelah saya redho dengan apa yang Allah tentukan

Kudis Buta

8 March 2006
Kudis buta sedang melanda asrama saya....Semua orang yang dok kat asrama kena kecuali sayer...Biasa ler saya kuat...Saya cuma gatal x2 aje..

Jika Pena Hilang Bisa

Monday, January 30, 2006


Kata bidalan lama mengungkapkan
'bahawa mata pena itu lebih tajam dari pedang'
lantas larikkan mata penamu
buat menyebar ilmu dan amal
jangan dilarik amal yang mungkar
khuatir kelak pena hilang bisa
terlalu lancar membuat onar
kuasa sirna ditarik Yang Esa
Ingatlah yang baik itu ganjarannya pahala
yang onar pula balasannya neraka...

Cite lawak ...

Saturday, January 21, 2006

Seorang lelaki tua yang sedang bergunting rambutterkejut apabila tiba x2 pintu kedai gunting rambut itu dirempuh. Yang rempuh ialah lelaki muda dan kemudiannya menjerit, "Mihat !! Cepat balik rumah engkau terbakar !!!.."
Apa lagi, lelaki tua itu pun terus terjun dari kerusi, terus berlari ke rumahnya 100 meter dari situwalaupun rambutnya belum habis dipotong dan di dagunya penuh dengan buih pencukur. Dia pun berlari, berlari dan berlari macam lipas kudung..
Tapi 30 meter sebelum sampai rumahnya, lelaki tua itu berhenti..
"Ehh..Kenapa aku lari balik ni?Nama aku bukan Mihat !!! "

Friday, January 20, 2006


Akulah saksi itu

Aku bukanlah saksi bisu
sekadar mengalir laju atau lesu
seperti tanggapanmu
namun inilah bukti betapa ketakutanku
yang teramat takjub terhadap Penciptaku
Allah Rabbi Yang Maha Tahu
imilah jua lingan air mataku
yang mengalir akibat amat ngeri
terhadap seksaan-Nya buat yang ingkar
kerana menjadi punca kehancuran alam
angkara tamak menyalut nurani...

Macam-macam ada...

Wednesday, January 11, 2006

kerusi...



Sepi Sebuah Kerusi

Titi ini terus menjadi saksi
betapa sepinya sebuah kerusi
tanpa penghuni yang sudi
duduk dan menghampiri
ini adalah lukisan realiti
tatkala hati sendirian dicengkam sepi
tiada insan yang menemani
usah gundah-gundala
wahai diri yang sepi
kerana allah sentiasa
di sampingmu memerhati
lantas kau gunakanlah waktu itu
membasahkan lidah dengan
zikir dan tasbih tanpa henti
hakikatnya Dia amat Tahu
apa yang sedang
bergejolak dalam hati.

.. tinkap ..



Di Sebalik Jendela

Jendela tua ini warisan silam
dahulu disini pernah tersimpul
angan-angan dan harapan
yang dikhayalkan sambil
tangan menongkat dagu
sepasang mata bundarredap tersipu malu
dilempar si gadis ke tengah laman
kerana disitu si teruna berdiri
sambil mata melirik penuh rindu
hari ini jendela sudah semakin tua
seperti bertambahnya
usia si gadis dan teruna
terus memandang ke luar jendela
dalam himbauan nostalgia
musim bunga
yang kian jauh
meninggalkan mereka
kini menjadi penghuni senja
tatkala daun jendela mula ditutup
sesuai waktu berlalu pergi
inilah takdir Ilahi buat
sepasang jendela tua
yang dulu pernah mengukir cinta
lantas kini sudah usang
dimamah hari
dan senja pun melabuhkan tirainya.

.. Rimau ..

Kawanan Raja Hilang Takhta

Aku adalah kawanan raja rimba
semakin terpinggir akibat hilang takhta
rimba bukan lagi syurga kediaman
tapi neraka hambatan manusia
insan sudah kian hilang pertimbangan
merosak menceroboh sewenang-wenang
tak kira di mana berada
belantara adalah kerajaan milik kami
andai bahagia sudah sirna di sana
ke mana gerangan takhta didirikan ????

banjir...

Sunday, December 18, 2005

Sedikit berita keadaan banjir di Perlis. Alhamdulillah kaedaan banjir di Perlis lebih baik berbanding petang Sabtu dan Ahad lepas. Tetapi keadaan masih tidak menenangkan kami kerana ketiadaan bekalan air dan elektrik di kebanyakan kawasan. Perhubungan di antara Kangar dan Arau masih terputus kerana air masih lagi berada di atas jalan raya.Di sini saya ingin menceritakan musibah yang menimpa YDP Kangar (mantan YDP Perlis 2003-2005), akh Mohamed Radzi Abdul Wahab. Saya akan perincikan ceritanya. Tengah hari Sabtu 17 Disember, beliau memulakan perjalanan dari Segamat, Johor membawa pulang saya yang tamat mengikuti program English In Camp dan Kem Remaja Perkasa di Kersani Training Centre.Awal pagi Ahad saya sampai di Perlis melalui jalan Alor Star-Simpang Empat-Kangar. Setelah menghantar anak Dr Rushami Zien (YDP Perlis) di Kubang Gajah beliau terus menghala ke Arau untuk menghantar saya di Arau. Selepas melintas lintasan kereta api di Batas Liku, (lebih kurang jam 1:30 pagi Ahad) dan mengharungi banjir yang airnya semakin naik, Toyota Innovanya terbabas ke dalam parit. Beliau, 2 anak perempuannya beserta saya n Aqis terpaksa bermalam di salah sebuah rumah 2-tingkat di tepi jalan (rumah tu telah dinaiki air).Shahidan bagi kami makan KFC..Sedup beb.. Ketika bapak saya menjemput saya pada jam 9:30 pagi; setelah mengharungi air sedalam 1.0 meter, MPV di tepi jalan masih ditenggelami air sehingga ke paras tempat duduk penumpang.Pak Cik Radzi kembali jam 12:00 tgh hari ke lokasi di Batas Liku untuk mendapatkan bantuan menarik MPVnya ke tempat yang lebih selamat. Toyota melalui khidmat Auto Assistnya enggan memberi bantuan. Selang tidak berapa lama, dengan pergerakan bas dan lori yang lalu lintas dan dengan tempias air terus menenggelamkan MPV ke dalam parit.MPV beliau masih lagi di worksop dan akan dihantar ke Toyota Service Centre di Alor Star (Perlis tak ada pusat servis). Mungkin enjinnya kena overhaul dan sudah tentu tinggi kosnya. Oleh yang demikian, saya bagi pihak JIM Negeri Perlis memohon bantuan dan ihsan untuk menghulurkan derma bagi meringankan bebanan yang menimpa Pak Cik Radzi.Sebarang sumbangan boleh disalurkan ke akaun Tetuan Pertubuhan JIM Negeri Perlis di Bank Islam Malaysia BerhadAkaun 09 - 010 - 01000777 - 2.Slip deposit boleh difaks ke Pejabat JIM Negeri Perlis 04 986 7729atau SMS ke 019 480 2743 (Wan Muda).
Hari terakhir di Kersani...Babai Kersani..Saya balik ngan Pak cik Radzi..

Mega Multimedia..

Friday, December 16, 2005

Bangun lambat gak,7.00..Pagi ni kami sambung balik presentation haritu yang tak sempat habis hari tuh..Petang tu bebas nak buat hape pun tak pe..Malam tu tengok MegaMultimedia....Gambar aktiviti yang kami lakukan

War Game

Thursday, December 15, 2005

Hari ni bangun awal la sket. dari semalam, pukul 6.30 tapi teruk lagi lerr..Pagi tu ada war game ..Syok gak ..Senjatanya belon air..Kumpulan saya, 4 bergabung dengan kumpulan 7..Ada tiga ankatan tentera : 1) Byzantium ( Saya ) 2) Salahuddin ( Juara ) 3) Al-Qaeda ( Loser ) 4) Osamaniah ( Yes & No ) Kumpulan kitorang dapat nombor 3..Kumpulan kami, Byzantium, ditawan oleh Osamaniah.Osmaniah ditawan oleh Salahuddin..Al-Qaeda awal x2 sekali kena tawan..Ditawan oleh Salahuddin..Yang KRP lak keno gi ngantor pamplet (DAKWAH) kat orang di Pekan Segamat..Malam tu setiap kumpulan KRP kena citekan pengalaman mereka..Lawak.giler..

Giler babeng..

Wednesday, December 14, 2005

Bangun lambat giler, pukul 7.20..Kena semayang kat office je lah..Petang tu mandi kat Sungai Kepeh..Malam tu lak tengok cite pasal kuda liar..dan tuannya tertinggal lak..Cite tu paling syok sepangjang dok kat Kersani..

Cheseee...

Petang ni kami bergambar bersama kumpulan masing x2 ..Pukul 11.00 kami bertolak ke bawah..Turun bawah tak lama sangat sebab barang x2 kami diangkut oleh sebuah keta..Sampailah kami kat bawah..Lebih kurang 5 minit bas pun datang..Malam tu kat Kersani tengok cite pasal bush.

Harta Karun

Tuesday, December 13, 2005

Macam biasa tapi pagi ni ada aktiviti "TREASURE HUNT"..Kumpulan saya hanya berjaya mengumpul mata sebanyak 260 mata..Siannyer..Malm tu lak wakil dari setiap qabeelah kena bentangkan pamplet masing x2..

Sunday, December 11, 2005

Hari bangun lambat gak, pukul 6.20.Pagi tu senaman pagi dibatalkan kerana ramai yang datang lambat..Tunggu sampai 1jam baru semua cukup..Denda dia semua orang kena buat tepuk lalat / tepuk bintang..Mula x2 kena buat 20 pas tu dia naik 30 pas tu naik lagi 30 dan naik lagi 40 kemudian dia naik lagi 50..Jadi kami buat tepuk lalat sebanyak 170 tepuk lalat / tepuk bintang.Ketua pulak kena pamping sampai semua orang datang...Penat giler..Dari tengah hari sampai petang tu lak ada perjumpaan ngan ahli x2 kabilah masing x2..Saya qabeelah *DURBAH*..Kami berkumpul di dewan terbuka..Kakak saya kena buat pampletMalam tu Pak Long buat muhasabah kat kami ..Semua terkesima..Lalu terus nangis,termasuklah saya..Ehh..Ehhh..Gelak pulak...

Has bersambung..

Saturday, December 10, 2005

Penat giler.Turun naik,turun naik bile nak pi makan sebab tapak perkhemahan ngan tempat makan jauh danada banyak tangga.Yang gemuk boleh bertukar jadik kurus..Yang kurus tu jadi ikan kering terus ler..Pukul 8.30 lak depa buat aktiviti yang dinamakan "ExploreRace. Kumpulan saye,4 English In Camp (EIC)bergabung ngan kumpulan 4 Kem Remaja Perkasa (KRP)..Untuk menang kena dapatkan tandatangan dari setiapcheckpoint..Semua ada 10 Checkpoint...Checpoint paling susah checkpoint kat Puncak Mahligai...dia suruh kami bilang anak tangga dari sini sampai singboard yang tulis 'Puncak Mahligai'...Jawapan nyer...290...Penat giler.Cari punyalah cari akhirnya kumpula kami telah dinobat sebagai "JUARA"Malam tutengok cite The Massage yang tak habis hari tu.

To be continued..

Macam biasa tapi pagi ni ,pukul 8.30 kami naik bas pi Legenda,Gunung Ledang..Yang penat sekali kena jalan kaki nak naik kat tempat nyer (kaki bukit)..Penat gilerrr...Abang tu kata kami telah berjalan sejauh 3 kilometer ...Tengah hari tu kami dirikan khemah lepas tu abang bagi relax ..Nak mandi ke sungai ke, nak tido ke nak buat hape pun tak pe...Malm tu tengok cite Kingdom Of Heaven..

Bersambung..

Friday, December 09, 2005

Hari ini bangun awal skett, pukul 5.00 dah bangun.Pukul 8.30 depa buat kuiz tentang cite semalam.Malam tu lak tengok cite 'The Message'..Nabi ngan wahyunya..Cite gambaq betul not katun.....Tapi tak habis.Nersambung..

Bermulalah sebuah pengembaraan...

Thursday, December 08, 2005

Sampai kat kersani.Makan tengahari di rumah Pak Long berlaukkan labu, ikan kering...Sedap gilerr..Pas tu buat aktiviti yang diberi nama 'Young Sciencetist' mengenai rasa, bau, sentuh dan banyak lagi.Petang tu pi mandi kat Sungai Kepeh...Makan malam tu lambat skett. Mlam pulak tengokcite pasal nabi musa.Pas tu tido ler buat hape gi...

Pelik bin Ajaib

Friday, December 02, 2005

Saya pelik sangat...Napeee semua mekanik semua kalau pakai seluar mesti ada yang koyak ???? Nak berlagak or nak tunjuk macho??? Hek elleh! Tak malu ke ??? Tunjuk aurat kat orang ???? Berdosa besar sesangat kepada org yang membuka aurat di khalayak ramai tau! Muka diorang mesti tebal sebab tak maluuu...Orang tengok bukan nak puji tapi mengutuk lagi adalerrrr.....Ha..ha..ha..ha..See you next day....
CHicken Little

Biliku.....

Monday, November 14, 2005

Saya ni dah nak masuk form 1, jadi kenalah kemaskan bilik yang bersepah dengan barang-barang + 'sampah' tak berguna. Supaya nanti ilmu senang nak masuk dan taklah tension sangat. Korang sume pulak camne? Dah kemas ke bilik engkorang?. Yang dah bekerja tuuuuu, kemaslahlah meja kerja korang supaya senang dapat bonus daripade bosss engkorang...Paham????Tak paham takpelerrr nak blah dah ni...

Satu Hari di Bukit Merah !!!!

Tuesday, November 08, 2005

Pada pagi hari kami pi tempat x2 yang menarik di bukit merah seperti:
Theme Park ( x )
Eco Park ( v )
Water Theme Park ( x )

Tapi yang dilawati hanya yang bertanda ( V ) yang bertanda ( x ) pulak yang X pi....Esok lusa boleh pi lagi....
Eco Park : 1) Pi Orang utan Island (See orang utan and kera/monyet)
2) See hewan (See many hewan)
3) Naik SkyLift (Nampak Water Theme Park)
4) Naik SkyCycle (Kayuh kereta yang berapi guna tangan)

Orang syoknyer Raya saya pulak SyOk NyeR BuKiT MeRAh !!!!!!

Tau ke enkorang ?????

Friday, October 21, 2005

Tahukah enkorang bahawa kandungan badan enkorang terdiri daripada 60% air, 16.5% protein, 15% lemak, 6% zat galian, 1.5% karbohidrat dan 1% vitamin. Dua pertiga daripada kandungan badan engkorang adalah air. Manusia boleh hidup berminggu tanpa makanan, tetapi hanya beberapa hari tanpa air....Contohnya: Cuba enkorang tengok orang yang kat padang pasir tu duk asyik menyebut air...air...air bukan makanan...makanan...makanan...

Pantun yang dikerat menjadi nam......

Mari kita ke pasar tamu,
Mari membeli nangka muda,
Membaca adalah kunci ilmu,
Jangan membazir masa yang ada,
Jadi kena la baca blog saya,
Nanti membazir masa yang ada.

Ruang agama.....

Thursday, October 20, 2005

Meyebut 'amin' bersama malaikat Nabi bersabda,"Apabila imam telah membaca 'amin',maka baca pulalah olehmu. Siapa yang bacaannya 'aminnya' bersamaan dengan 'amin 'para malaikat,maka diampuni ALLAH dosa-dosanya yang telah lalu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah r.a.)

Bab makanan lak.....

Antara makanan yang harus dielakkan dimakan masa kini,tapi dulu tak apa sekarang jerrr:
# Makanan laut; ikan, kerang, sardin dan ikan bilis# Sayur-sayuran seperti asparagus, bunga kobis dan bayam# Organ dalaman haiwan seperti paru, hati dan jantung# Daging merah# Cendawan# Yis (roti putih, roti manis)

Alahai.... roti pun dah tak boleh makan?. Adoi.... apa lagi yang tinggal yg boleh dimakan ni?
Bolehkann anda elakkan makanan diatas....Semua tak leh makan kena ikat perutlah macam orang zaman dulu buat.....

Makna Segulung Ijazah

Wednesday, October 19, 2005

PADA zaman sebelum perang dulu, orang tua-tua bercerita sekiranya kita ada duit satu sen, dah kira boleh berbelanja sakan (jika ada 10 sen sudah tentulah mewah agaknya). Sebabnya makanan dijual dengan harha suku sen dan setengah sen sahaja. Namun kini, jika anak-anak ke sekolah dengan berbekalkan RM10 sehari, itu tidak lagi menghairankan. Zaman sekarang mana ada lagi duit suku sen atau setengah sen?.
Dulu juga, bersekolah setakat lulus darjah enam, sudah terjamin untuk dapat menjadi guru. Kini? oh SPM pun belum tentu akan dapat kerja. Begitulah perkembangan zaman meninggalkan kenangan silam.

Bila rasa gembira......

Tuesday, October 18, 2005

Bila rasa gembira petik jari,
bila rasa gembira tepuk tangan,
bila rasa gembira beginilah caranya ......
bila susah hati, ramai orang akan makan banyak-banyak
bila susah hati, ada orang tak lalu makan.
hari ini saya gembira, sebab tu tulis entri.......
Maaflah kalau ada orang terasa,
bak kata pepatah melayu zaman la ni,
Sapa makan mi dialah yang terasa sedap.....

Hello

Monday, October 17, 2005

Do you know that a simple "HELLO" can be a sweet one?Especially from your love one. (I mean not only from the (Friend).The word HELLO means :

(H)ow are you?
(E)verything all right?
(L)ike to hear from you
(L)ove to see you soon!
(O)bviously, I miss you ..

Do you really understand what is behind the word family?It gives me a shock when I know the answer.So long I never realize I don't know the realMeaning of family..........Here Is The Answer ........... FAMILY =
(F)ather
(A)nd
(M)other
(I)
(L)ove
(Y)ou..

Selamat Berpuasa

Wednesday, October 05, 2005

Selamat Berpuasa Di Bulan Ramadhan yang penuh berkat ini...Puasa ni kena bagi penuh kalau dak nanti jenoh nak ganti sebab terlioq tengok orang makan..

Pertukaran jogles

Sunday, October 02, 2005

(masih dalam bas)pada pkul 2-00 pagi riuh pulak sebab nak kena tukaq bas sebab bas tu nak pi ngambik orang pi tengok bola....Sampai kat sekolah pukul 8-30...subuh tak sembahyang lagi,maka terpaksalah qada' subuh tu...sampai kat rumah terus tidoq sampai pukul 4-00 ...

Tiba di KL

Friday, September 30, 2005

Berhenti di Sungai Buloh tapi tak jumpa buloh pun..Berenti disitu untuk bersihkan diri & sarapan...Destinasi yang pertama ialah Zoo Negara...Kat saya lihat banyak hewan likes gajah,tapir,rimau,seladang dan many more...Kat sana cikgu ada buat pertandingan yang dinamakan "Zoo Hunt"..Kumpulan saya dapat no. 2...Destinasi yang kedua pula ialah Planetarium...Kat sana ada banyak aktiviti...Yang paling special masuk satu bilik besar dan ada bentuk kubah...Duk dalam tu rasa macam nak tidoq aje..Tempat yang ke-3 pula ialah Muzium Negara...Dalam tu ada banyak sejarah..Dalam tu pun ada artifak,senapang dan many more..Lepas tu kami pi Masjid Putra di PUTRAJAYA untuk membersihkan diri dan solat...Kalau tidak kami pi Mines tapi tak jadi sebab cikgu kata Mines tutup early jadi kami pi kereta4(Carfour)...Lepas lak kami pun bertolak pulang...

Pi KL

hari ini saya pi lawatan sambil belajar di KL ...bertolak dari rumah pada malam harinya ..Bas dijangka sampai pukul 10-30 tapi sampai pukul 11-30..

Meeeeee......Besday........

Tuesday, September 27, 2005

Besday Me, hari ini
Cam tak caya lak
Sekarang saya sudah berumur 12 Tahun
Syukur kepada Allah yang telah memanjangkan umur saya
Dan mengizinkan untuk kita bertemu lagi
....My wish....
Get 5A in UPSR
dan
Duit Raya yang banyak
He..he..he...

My besday and Ramadhan Al-Mubarak

Saturday, September 24, 2005

Ramadhan hampir tiba-5 oktober....Dan besday sayer juga hampir tiba...Bagi hadiah kat sayer tau ...jangan buat tak tau....Sat gi kecik pulak hati sayer....satu lagi hapy besday to Aisyah & Nusaibah....Lupa la ...sorry..Besday sayer 26 September.....Jangan lupa...

Merdeka kali ke-2

Saturday, September 17, 2005

Merdeka.....Sekali jeee...UPSR dah lenyap dalam otak....
Apa yang belajaq kat sekolah semua dah hilang...
Tak tau lari mana....Ntah...saye chow lu yerk...nak pi main
lak....

Merdeka kali ke-2

Friday, September 16, 2005

UPSR

Saturday, September 03, 2005

UPsR ( 2 hari lagi )
Dup dap Jantung ketaq..

Merdeka

Thursday, September 01, 2005

Merdeka...Merdeka...Merdeka...Selamat Menyamput Merdeka yang ke 48..


UpSR....

5 hari lagi. Aku masih duk main2. Ummi n Aisyah duk marah suruh study. Heh doakan aku berjaya. Okeh, kena pi studi nooo..

Lawak punyer ceramah

Friday, July 22, 2005

Hari ini dengar ceramah dalam radio,dalam ceramah tu ada lawak pulak.Nak tahu tak apa lawak dia.Jeng..Jeeejeeenggg.
Ada seorang lelaki ,dia pergi berjumpa dengan seorang pak cik yang sudah tua.dia hendak mengajar pak cik itu iqra'.jadi lelaki tupun berilah iqra' kpd pakcik tadi ..Lelaki tadi mengajar dengan ba dulu.Dia pun mula menyuruh pak cik tu baca... 'Ba diatas baaa,ba dibawah beee,ba didepan buuu'kebetulan pulak pakcik tu ternampak huruf ta' ...Jadi dia pun sebutlah ta' didepan ta' .Maka bila digabungkan semuanya jadilah ba bi bu ta.Lelaki itu berkata dalam hati (yang aku tak ajar lagi pun dia balun,lingkup x2)

Eppy Birthday, Abang Saif

Wednesday, July 06, 2005

Happy Birthday Abang Saif,
Selamat Hari lahir yang ke -26 untuk Abang Saif
Semoga dipanjangkan umur oleh ALLAH & dimurahkan rezeki...

(' >')...Heeeee...heeee....heeee....

Feqah & Sirah

Tuesday, July 05, 2005

Hari ini lak periksa Feqah (FQ) & Sirah (SR)..

Ketar lak

Monday, July 04, 2005

Hari ini bermulalah Peperiksaan SPPM ..ketar la jugak ..Pertama kali ambik periksa ..Selamat cikgu yang jaga tu KAwan abang ..Dia kenal saya..Hari ini periksa Aqidah (AD) & Bahasa Arab (BA)Pemahaman .

Seminar

Saturday, June 11, 2005

Hari ini umi ada seminar ..ikutlah sekali.....hantar jeerrr.Ayah syok laaa sebab dapat jumpa kawan lama..Tenaghari lak pi pantai lak nak bersantai ...aiii,ini melancong ke hapeee ahhh ?

Gi Terengganu lak..

Friday, June 10, 2005

Hari ini lak pi terengganu lak...aiseyman melancong lak ..Sebelum pi sana try makan kat Mama Chop Papa Grill..make stik ayam dan daging..

Kota Bharu

Thursday, June 09, 2005

Hari ini pergi Kota Bharu.Berhenti lu ,,penat laa.tumpang tidur rumah Cumah

Selamat Bercuti

Saturday, June 04, 2005

Selamat Bercuti ..Sorry ler sebab lama dah tak Update..

Selamat Bercuti

Kenduri

Friday, June 03, 2005

Hari ini banyak tul Kenduri ...Kenduri Jarain & Kenduri Kak Nizah.....Ayah pi Kl & Abang pula balik kampung ( Pulau Pinang ).

Syabab

Friday, April 29, 2005

Syabab tak ada..tu yang tak syok tu .....syabab tak ader sebab air tak ada..jadi cikgu pun bagi balik ...tapi sebelum balik kena makan dulunasik...sebab nasik depa dah masak....har...har....har....harun.....

Kakak balik

Monday, April 18, 2005

Hari ini kakak balik ..Saya ikut abang &Kak najah pi ambik kat Airport Alor Star ...Kakak bawak balik CD HomeAlone

Duduk rumah aje

Sunday, April 17, 2005

Hari ini duduk rumah aje Tak pi mana2 ...Minah balik semalam elpas tu pi kem apa tak tau ...duduk rumah tidur sakan leeerrr....tengah hari makan kat Pokok Ciku ....Sedap beb..Ikan keli goreng dengan lauk cempedak ....

Moten lagi

Saturday, April 16, 2005

Ada moten lagi ..kali ni pun ada dua ceramah ...Ceramah pertama nama dia Mohd Shahrinizam...Dia ceramah pasal SPPM & Diniah...Penceramah kedua nama dia Majid Bin Ramli...Dia ceramah pasal MATEMATIK....Balik Pak Cik Rusyaimi ambik dengan AVANSA...Sembahyang Jumaat kat Masjid Kubang Gajah ..Balik dari masjid ayah ambil.....

THE END

Moten

Friday, April 15, 2005

Ada moten lak ..syiok gak ...dok dalam bilik econ ...Pergi sana ada ceramah..Ada dua penceramah ..Penceramah pertama nama dia tak tau..tapi dia ceramah pasal SAINS..Penceramah kedua lak nama dia Ustaz Mohd Ariff..dia ceramah pasal MOTIVASI DIRI.....Tidur kat sekolah ......

Syabab

Thursday, April 14, 2005

Ada syabab lak ....kacau betul ler....lepas syabab main bola kat sekolah luu....

Syabab

Friday, April 08, 2005

Hari ini hari khamis ...Hari khamis ada syabab syiok beb....lepas syabab main bola dulu ...Hari ini Pak Cik Rusyaimi ambik...Berenti kat kubang gajah lu main bola ...geng saya menang beb.... 8 - 5......

Ujian

Thursday, April 07, 2005

Banyak beb ujian.....AH...BA...SR...Banyak lagi ..Susah gak ujian tahun iniPetang lak ada tusyen... #$%^&^*&....Waktu rehat pi jadi pengintip...syok beb..Nak jadi pengintip macam "Saad Bin Abi Waqass"

sukan

Thursday, March 03, 2005

Hari ini Sukan.. Kumpulan saya dapat No. 3 jerr....merah 1. Hijau 2. Biru 4...Tak menag Apa apa pun...suhail balik Rumah Afif best.....

Raptai Sukan

Hari ini rapatai sukan....Kumpulan saya dapat nombor 4 ...

Sajer-Sajer

Friday, February 11, 2005

Aiyaaaa......Banyak betul perayaan ........Cuti sakan lllllleeeeeee

Maal Hijrah

Selamat Tahun Baru Hijrah.....

Gong Xi Fatt Chai

Wednesday, February 09, 2005

Selamat Tahun Baru Cina ...Makan banyak-banyak Limau/Oren MandarinYekkkk....Gong Xi Fatt Chai

Happy New Year

Sunday, January 02, 2005

9....8....7....6....5....4....3....2....1....Happy New Year

Happy New Year

9....8....7....6....5....4....3....2....1.... Happy New Year.....

Tidur lagi

Wednesday, December 22, 2004

Tidur dekat Bukit Merah …pagi tu pergi makan roti canai telur ..bertolak balik rumah dah …sampai rumah pukul 11:30pagi

MESYUARAT

Tuesday, December 21, 2004

Ummi ngan ayah pi mesyuarat.. sayer pergi program yang depa buat untuk budak2 …balik hari ini lepas solat zohor…


Tidur lagi


Pergi PPN

Monday, December 20, 2004

Hari ini ummi ngan ayah pergi PPN lak … Sayer pergi rumah afif..main PS berapa tak tau

Pergi PPWN

Saturday, December 18, 2004

Hari ini ummi ngan ayah pergi PPWN …

Pergi PPWN

Hari ini ummi ngan ayah pergi PPWN …

Bertolak dari Bukit Merah ke JB

Friday, December 17, 2004

Bertolak dari Bukit Merah ke JB hari ini.Dalam perjalanan ke sana masa nak turun tu kereta terlanggar bahu jalan ,kena la tayar .kesian kat tayar benjol kepala dierr.Sampai Port Dickson berenti jap ambil ummi kat regency hotel…Sampai JB pukul berapa ntah..luperrr lak…Tidur Hotel Seri Malaysia….

BERTOLAK

Thursday, December 16, 2004

hari saya bertolak ke JB iaitu JOHOR BHARU .singgah dulu Bukit Merah tidur sana leeerr

Raya ke-2

Tuesday, November 16, 2004

hari ini raya ke-2....ada sorang je mari .tengah tunggu orang lagi ..hari ini tak beraya rumah sebab semalam dah raya rumah orang dah...rasanya kawan aminah nak mai ! sape yang tertinggal pose tu boleh la ganti bermula hari ini..

Hari Raya

Monday, November 15, 2004

hari ini hari raya bersamaan 1 syawal... hari raya la ..
tak dapat duit raya lagi..hampeh....ada bebudak mai rumah ,nak duit raya je tapi tak mau makan nak benda tu je .lepas tu depa blah.

Hari Raya

Ambil buku rekod

Tuesday, November 09, 2004

hari inihari khamis ..hari ini saya kenaambil buku rekod kat sek. ....
Ayah mai lambat sikit :11:30-12:30.sebab ayah sembang lama sangat ....
dapat no. 29/35 dalam konstruk ilmu..dalam konstruk syabab no. 32/35.
keseluruhan : A...13..B...14...C....4...D...2.!!!!!!!!!

OMASEJED..

Monday, November 08, 2004

Hari ini hari khamis...bersamaan 23 ramadhan 1425 hijrah...
hari ini tak pi solat isya'&tarawih kat masjid...sebab abang tak larat..sebab minum banyak sangat air kot...kot je tau.ayah pulak pening ...mereka berkata:
ABANG: pi ngan ayah abang tak larat.
AYAH: pi ngan abang ayah tak larat .
ummi:tak yah pi lah jadinya...

TAK PI SEKOLAH

Friday, November 05, 2004

hari ini hari khamis.AT sekolah tak belajaq SO tak pi sekolah.sedap beb makan sahur !!Ada ayam ,bilis sambal Dll..magrib ni kalau lauk tak sedap makan kat gial.. Oooooh MARVELES:
AYAM SAMBAL&IKAN..!!!!!

TRY la Sekali ...

Thursday, November 04, 2004

posa Tak????saya poser..tabiat kita hari ini :

tinggal kasut.......
pergi sek. tak belajaq pun ...hnsssmmmm
pergi sek. tak belajaq .......!!!
pergi rumah tak tau mau buat apa....!!!!
hhmmmm... PENING .......pening ........ pening......
best sangat ke ....?bila adik TRY best..... try lajuga .....

bulan poser

Saturday, October 30, 2004

bulan posa ni mana la larat. lets go to tinggal sekali posa amacam.sapa tak poser tu ganti tau .

I ' M SORRY

Sunday, October 03, 2004

Lupa lagi . SORRY AGAIN..,..........

'W'A'N'A'F'A'R'

LUPA

Saturday, September 11, 2004

SOLI LA BAB LUPA TULIS BANYAK HALI TULIS KALI INI ,NAK TEBUS BALIK .TAK TULIS HALI ITU BAB LUPA BANYAK HOMEWORK.

MINUM KOPI LARAT

Friday, September 10, 2004

Hali ini hali jumaat, tarikh 10.9.2004 bersamaan 25 REJAB 1425. 16 hali lagi gua punya besday ingat tau don’t be lupa.Hali itu cikgu kata nak sambut besday orang bulan 9&10 kat kelas .Hali ini hali jumaat so gi omasejid .Balik lumah makan nasi .Sedap beb ,siap tambah lagi .Tapi pas tu kenyang tak larat nak perabih olang kata” tak larat minum kopi larat “.

Alhamdulillah

Thursday, September 02, 2004

Hali ini udah masuk bulan 9 .Bulan 9 besday aku .Besday nak dekat dah iaitu jeng2 (26.9.2004) kat sekolah waktu al-quran cikgudak mai bab baru lepas beranak .Apalagi main Macam MERDEKA . Bebas bak burung.

Tok Lang

Wednesday, September 01, 2004

Waktu AD minggu lepas cikgu suruh hafal dalil tapi lupa ,cikgu tak jadi tanya . pas rehat tak belajar tapi kena lukis & warna.ingat bas rosak ,jadi mtak bawak al-quran.negnok2 bas elok .jadi tak pi tok lang .

MERDEKA

Hari ini hari merdeka ,sekolah cuti,best beb…. Main ping-pong ngan din : menang …waktu malam ngat ada MR. BEAN ngok2 tadak